تحلیلگر مصری:

بایدن دست خالی به آمریکا برمی‌گردد

بایدن دست خالی به آمریکا برمی‌گردد

عبدالحلیم قندیل تحلیلگر برجسته مصری در یادداشتی نوشت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دست خالی از سفر منطقه ای خود به آمریکا باز خواهد گشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحلیم قندیل تحلیلگر مصری در یادداشتی که از سوی روسیا الیوم منتشر شده، عنوان کرد: هیچ فرد عاقلی نیست که برای سفر جو بایدن به منطقه، نتیجه‌ای متصور شود. دیدار وی با رئیس تشکیلات خودگردان بیشتر از آنکه سیاسی باشد سیاحتی و گردشگری است! پیش از این دیدار ابومازن در انتقاد از رژیم صهیونیستی گفته بود که صبر ما هم حدی دارد، اما صهیونیست‌ها با تشدید اقدامات خود در قدس اشغالی و کرانه باختری تلاش کردند که بایدن را گوشه‌ای تنگ و تاریک گرفتار کنند تا مجالی برای حرکت نداشته باشد.

تحلیلگر مصری در ادامه تاکید کرد: بایدن تاکنون هیچ چیز متفاوتی با دوران دونالد ترامپ ارائه نکرده است، درست است که وی سخنی درباره طرح معامله قرن ترامپ مطرح نمی‌کند اما کاری هم نکرده که بر خلاف دوران ریاست جمهوری ترامپ در ارتباط با مساله فلسطین باشد.

عبدالحلیم قندیل در ادامه نوشت: حتی بایدن پیش از سفر منطقه‌ای خود هیچ واکنشی به درخواست‌های تشکیلات خودگردان در موضوعات مختلف نظیر تسهیلات مالی، راه حل دو دولتی و دیگر مسائل نشان نداده است، این بی توجهی باعث شد که ابومازن در گفتگویی با آنتونی بلینکن که یک صهیونیست متعصب و یهودی زاده محسوب می‌شود این دغدغه‌ها را مطرح کند، اما بلینکن نیز هیچ واکنشی به تقاضاهای ابومازن نشان نداد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رئیس جمهور آمریکا این سفر را با دستان خالی پایان خواهد داد، نوشت: پس هیچ کسی نباید انتظار زیاد و حتی ناچیزی از سفر منطقه‌ای بایدن داشته باشد، وی در گذشته هیچ اقدامی در راستای منافع فلسطینی‌ها انجام نداده و در آینده نیز انجام نمی‌دهد. سفر وی در راستای منافع رژیم صهیونیستی با هدف تقویت توافقات آبراهام و سو گیری هر چه بیشتر علیه ایران است.

کد خبر 5537436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      0 0
      بایدن پیر، شیره ای ، معتاد غافل از این هست که سران رژیم صهیونیستی با جمهوریخواهان تبانی کرده اند تا با ممانعت از توافق برجامی ، شکست بایدن در انتخابات پیش رو را کلید زده اند و بایدن زمانی پی به این حیله و حقه ی صهیونیست ها خواهد برد که دیگه کاری از دستش بر نخواهد آمد.